Højskole for voksne i udlandet

Drømmer du om et eksotisk eventyr, som giver sug i maven af spænding og tid til fordybelse og refleksion? Vores højskole for voksne i udlandet vil tage dig med på en rejse, hvor vi kombinerer fremmede himmelstrøg med adventuresport og undervisning, hvor du kommer helt tæt på den globale virkelighed, landet befinder sig i. Sammen med en masse andre elever kommer du til at dele din livs måske største eventyr.

Hvad kommer jeg til at lære?

Vores højskoleophold i udlandet for voksne handler om, at du – udover at få en fantastisk rejseoplevelse – kommer tættere på dine drømme og mål for fremtiden. Igennem en masse aktiviteter, øvelser og inspirerende møder vil du prøve dine grænser af og dermed blive en stærkere udgave af dig selv. Derudover får du et unikt indblik i lokalbefolkningen gennem frivilligt arbejde ved lokale projekter og kommer helt tæt på deres kultur. Hvis du vil have et nærmere kig på, hvad vi går og laver, kan du finde vores Facebook-gruppe lige her https://www.facebook.com/hojskolendk/

Hvor går turen hen?

Vores eventyrlige højskoleophold er placeret seks forskellige steder i verden medvarighed på tre måneder. Alle steder er der sikret naturskønne omgivelser og ikke mindst en inspirerende lokalbefolkning. Stedet kalder på at blive udforsket, og sammen i gruppen vil vi gå på opdagelse i landet. Vi vægter tryghed højt, så vi bor dejlige steder, hvor der er rent med en god atmosfære. Hvis du overvejer at tage af sted i sommerferien, kan du også tage på sommerhøjskole til Caribien, som varer fem uger.

Hvem skal jeg rejse med?

Du kommer til at rejse med ca. 28-32 andre (afhængig af destination, årstid, ect.) der ligesom dig interesserer sig for verden. Alle er mellem 18-30 år, hvor de fleste vælger at tage alene afsted og derfor indstillet på at møde nye mennesker. Fællesskabet og det sammenhold, der opstår, er det bedste ved rejsen, fortæller tidligere elever. Derfor bliver der også arrangeret skiture, festival camps og reunion-weekender for gamle elever. Det fortæller måske lidt om det særlige bånd, som knyttes på rejsen.