På højskole i udlandet

Her kan du læse mere om hvordan det er, at rejse med os på højskole-eventyr. Bliv klogere på en typisk dag på højskole i udlandet, introugen, fællesskabet, udvalg, friuger og meget andet.

På højskole i udlandet

I menupunkterne herunder, kan du læse mere om hvordan det er at være på højskole i udlandet med HÖJSKOLENDK.

Du kan læse lidt om hvad en typisk dag byder på, og desuden blive lidt klogere på introugen, undervisning og fag, friuger, udvalg og fællesskabet. Og så fortæller en flok af vores tidligere elever lidt om hvad de fik ud af deres højskoleophold.

> Introugen
Første uges absolutte fokus er på vores nye fællesskab og at vi allesammen lærer hinanden bedre at kende – det er simpelthen fundamentet for et fantastisk højskoleophold. Vi er heldigvis rigtigt erfarne og dygtige til det, så glæd dig til en spændende og sjov uge, med masser af fællesskabende oplevelser, grin og good-times.

> Fællesskabet
På vores ophold i udlandet er fællesskabet blandt de ting, der betyder allermest for eleverne. Vi er stolte af, at netop fællesskabet er noget af det ved HÖJSKOLENDK, som de fleste af vores elever er imponerede over og begejstrede for. Vores unikke kombination af højskoleophold, rejseeventyr og inspirerende undervisning skaber et stærkt fællesskab. Alle inviteres ind i fællesskabets magi og vi lægger stor vægt på familiære værdier når vi er ude.

> En typisk dag
Når man tager på højskole i udlandet med HÖJSKOLENDK, kan “en typisk dag” alligevel være ret ekstraordinær. Selvom der (selvfølgelig) er struktur for dagene med undervisning, er der rig mulighed for eventyr og oplevelser.

> Friugerne
En af de rigtig populære ingredienser i vores højskoleophold er friugerne. Efter et spændende, levende og lærerigt undervisningsforløb kommer friugerne som noget særligt. Eleverne bruger dem meget forskelligt. De fleste har lyst til at udforske mulighederne i det land, ørige, kontinent eller region vi befinder os i, og derfor bliver en af friugerne stort set altid brugt til at rejse ud fra camp’en. Friugerne balancerer højskoleopholdet og er med til at sammentømre holdene på en skøn måde.

> Udvalg
Et par dage inde i højskoleopholdet, laver vi forskellige elev-udvalg; eksempelvis festudvalg, sportsudvalg og et aktivitetsudvalg. Udvalgene laver aktiviteter for hinanden og sørger for der sker en masse spændende – også efter undervisning.

> Hvad fik du ud af dit ophold?
Vi har stillet, en flok af vores tidligere elever, et vigtigt spørgsmål; hvad fik du ud af dit ophold med HÖJSKOLENDK?
Måske deres svar gør dig lidt klogere på hvem vi er, hvad vi står for og hvad vi brænder for.

Husk at du altid er velkommen til at give os et kald på tlf. 7027 9007 eller smide en mail på info@hojskolendk.dk, hvis du har spørgsmål eller fx kunne tænke dig en snak med en af vores tidligere elever.

”Vi brænder for oplevelser, fællesskab og mødet med nye mennesker og kulturer;
derfor laver vi eventyrlige højskoleophold i udlandet.”
- HÖJSKOLENDK