Fag & Undervisning

Fag & Undervisning

Glem alt om kedelige klasselokaler og tør tavleundervisning – for vi brænder for at inspirere vores elever. Du skal derfor glæde dig til aktiv, inddragende, tankevækkende og levende undervisning, der leveres af topengagerede, inspirerende, dygtige og danske undervisere. Altid.

Med masser af praktiske øvelser, spændende udfordringer og en legende og undersøgende tilgang involverer vi dig, så vores elever er en aktiv del af undervisningen. Det er ikke en forudsætning, at du har kendskab til nogen af fagene. Der er ingen pensum, prøver eller eksaminer, og du får et kursusbevis efter højskoleopholdet, såfremt du har deltaget aktivt i undervisningen.

Det er vigtigt for os, at din undervisning er spændende, relevant og at du lærer på en aktiv og sjov måde. Vi tror på, at man nemmere kan engagere sig, når man er involveret og ikke sidder ned hele dagen og bare skal lytte. Derfor tager vi bl.a. afsæt i nedenstående praktiske og teoretiske fundament.

Kolb - HÖJSKOLENDK - Højskole i Udlandet

Experiential Learning
Experiential Learning er et grundlæggende princip med masser af praktiske øvelser, udfordringer, træning, leg – med et minimum af tavleundervisning.

Det er en metode, der skaber effektiv læring og gør, at man lettere husker sine erkendelser og læringspunkter. Ønsket er at involvere eleverne, så de bliver en aktiv del af undervisningen gennem handling, refleksion, erkendelse og indsigt.

Det hele foregår i et positivt og trygt miljø, der motiverer til at søge flere oplevelser og endnu mere udvikling, indsigt og viden. Det er i bund og grund en super fed måde at lære på.

“Tell me and I forget. Teach me and I may remember. Involve me and I learn.”
– Benjamin Franklin

Udviklingszonen - HÖJSKOLENDK - Højskole i Udlandet

Udviklingszonen
Personlig udvikling kræver ofte, at vi skal bevæge os ud i nye områder og flytte grænser. For at udvikle os må vi derfor forlade vores tryghedszone. Det er hjernen bare ikke særligt vild med. Vi bør derfor bestræbe os på at være bevidste individer, så vi ikke lever mekaniske og “grå” liv, hvor vi ikke tør forfølge vore drømme og sætte mål.

Hvis vi glemmer at udfordre os selv bliver tryghedszonen gradvist mindre og vi går i stå. En ofte uopdaget forvandling til firkantede og forudsigelige robotter følger med støvet på hjernen.
Bevæger vi os derimod ud i udviklingszonen, gør vi os stærkere og modigere – fyldt op med mere selvværd, selvtillid og en større tro på at vi kan nå de mål vi sætter os.