Friugerne

En stor del af vores højskole-eventyr er planlagt hjemmefra, men friugerne er elevernes mulighed for, at opleve lige nøjagtigt det dé drømmer om. Vi hjælper gerne med at planlægge og arrangere, så I får så meget ud af ugerne muligt.

Friugerne

En af de rigtig populære ingredienser på vores højskoleophold er friugerne.
Efter et spændende, levende og lærerigt undervisningsforløb kommer friugerne som noget særligt.

Eleverne bruger dem meget forskelligt. De fleste har lyst til at udforske mulighederne i det land, ø-rige, kontinent eller region vi befinder os i, og derfor bliver en af friugerne stort set altid brugt til at rejse ud fra højskolen. Nogle gange har hele holdet lyst til at rejse et bestemt sted hen, mens vi andre gange oplever større eller mindre grupper finder sammen, smider rygsækken på skulderen og tager på eventyr med de nye venner, for at opleve lige nøjagtigt det dé drømmer om.

I den sidste friuge hænger eleverne oftest ud sammen. De sidste dage og oplevelser på opholdet skal nydes i fællesskab. Det er oftest en uge, der står i hyggens tegn og der bliver festet, skrålet, set billeder og video og skrevet blå bøger før turen går hjem mod Danmark igen. Et Award-show med kåringer af turens helte, pinligheder og sjove oplevelser er et særligt fedt indslag.

Kort sagt – friugerne balancerer højskoleopholdet og er med til at sammentømre holdene på en skøn måde.